Nov 2, 2015

Satisfactory and Co

Satisfactory&Co ditubuhkan secara rasmi pada 23 Julai, tapi perniagaan ini berlansung secara haram 3 bulan sebelum tarikh tu. Pada awalnya penglibatan STFteam berniaga Pisang Goreng Cheese, meleleh okay dan yang terbaiknya Vendor Event pertama STFteam di EH EH BAZAAR MITC. Memang eh eh betul, dari awal pagi da ber eh eh sampai la habis. 2 hari di MITC AYER KEROH memerah keringat, dahagakan pengalaman, walaupun hasil dia kurang memuaskan, Alhamduillah rezeki di mana mana.

Betul kata orang, jangan pernah putus harapan, lambat atau cepat itu semua rezeki, jika pasti untuk kita jauh pun terasa dekat. Selepas kekecewaan di EH EH BAZAAR tu. Harus aku nyatakan kenapa sale di EH EH BAZAAR MITC tak okay, bukan niat aku nak review buruk buruk pasal organizer ye, tapi sedikit banyak boleh dijadikan panduan buat reader. Sebulan setengah selepas EH EH, sekali lagi berperluang beraksi di dapur panas pisang goreng, kali ni di bumi MICET, TECHNODAY UNIKL MICET, syukur SALE dapat la cover hasil di EH EH opsss :p.

awal awal nak setup booth, photobomb sikit



Perjalanan STFteam bukan sahaja di dapur PISANG GORENG gais, bermula dengan satu langkah pengenalan, pengalaman, dan sedikit kekeluhan dalam mencari rezeki. STFteam  merantau ke bumi JAKARTA, rezeki dapat lihat dunia luar. 

Bermula dengan 1st BATCH jualan #88LOVELIFE syukur, permintaan yang tak disangka sangka membawa kepada beberapa siri trip ke JAKARTA. Dengan panduan NENG kak Syaf, MINANGKABAU blood gais, perjalanan ke JAKARTA tak la sesusah mana. 

Ada trip tak sampai 3 hari hanya semata mata nak amik stock. Syukur Alhamduillah, dengan sale #88LOVELIFE dapatlah rasa DUIT. Bukan aku ni hamba DUIT, tapi dengan duit kita boleh jadi HAMBA. faham?. Hasil duit STF Sale, dapatlah bayar gaji, dapatlah sponsor tiket ke JAKARTA, KRABI, BALI.

Waktu sedang sibuk dengan kerancakan BERBISNES, baru lah aku faham DUNIA ini tak selamanya menyokong dan tak selamanya menjatuhkan. Walaupun suara sumbang meliar sana sini, tapi semangat dari rakan niaga tu buat terus bersemangat nak explore dunia perniagaan ini. 

Kekuatan yang tak terhingga, dari BONDA tersayang, dia lah insan yang nak sangat aku KERJA BESAR BESAR, dia juga bercita cita aku jadi seorang usahawan suatu masa nanti. Semua kursus atau mensyuarat berkaitan perniagaan ANSURI dia nak berwakilkan aku. Memang kalau aku dah balik KEDAH,  perluang aku nak melaghakan diri hilang. 


#STFteam ditunjangkan dengan empat manusia BERHABITAT tropika, sedikit pemasalahan genetik dan sedikit pemasalahan sel sel otak  tidak berhubung menyikut sesuatu masa dan keadaan iklim sekeliling. TIGA jantan yang pastinya aku lah paling kacak dan SATU perempuan yang mulut dia boleh kalahkan tiga jantan ni kalau bersuara, memang kuat gais. TAK TIPU. The partner in crime AKRAM AZALI, the partner for popcorn time KID the Scottish, the partner in ideal keksyaf.




STFteam di UTHM, Batu Pahat, Johor.

 #88LOVELIFE
BRAIN BEAUTY BELIEF by DIAN PELANGI
YUK BERHIJAB
UDAH PUTUSIN AJA
KOALA KUMAR
NAKED TRAVELER PART 1&2


Satisfactory&Co juga ada di
MINICANDYCRAFT
hadapan JUSCO AEON BANDARAYA MELAKA.
Sweet owner by Kak Nurul



Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment